cbas2

Der er bred enighed om, at det er fordelagtigt, hvis man får trænet på en ugentlig basis. Dette er imidlertid nemmere sagt end gjort, for de fleste har en travl hverdag, hvor der sjældent er tid til at besøge de lokale fitnesscenter eller løbe en tur. For mange vil det sjældent være selve træningen, der virker belastende, men derimod kan det at finde tiden til at tage afsted virke svært. Dog vil man på den anden side også opleve langt mere overskud, hvis man kommer afsted, og det vil derfor starte en god effekt, hvis man begynder at træne.

Da man ikke har så meget tid i løbet af en almindelig uge til at dyrke sin krop, er det vigtigt, at man får så meget ud af sin træning som muligt. Selvom de fleste ville fortrække at kunne bruge et par timer i det lokale træningscenter, hvor man virkelig kan få trænet alle kroppens muskler, og samtidig lavet en god udstrækning, er det de færreste, der har tid til dette. Hvis man ikke føler, at man får nok ud af sin træning, bliver det kun endnu sværere at komme afsted, da en del af motivationen vil forsvinde.

udstrækning

Derfor er det også vigtigt, at man planlægger sin træning, så man får mest muligt ud af den tid, som man bruger på at træne. Hvis man træner rigtigt, behøver man samtidig ikke at bruge nær så meget tid i træningscenteret eller på løbeturen. Man træner selvfølgelig forskellige, og hvordan man får mest muligt ud af sin træning vil også variere, men der er nogle generelle råd, som kan være gode at følge. Det vil både være med til at give mere motivation til træningen, men vil samtidig også gøre, at man faktisk har tid til at dyrke den anbefalede mængde motion.

Planlæg din løbetur

Hvordan man planlægger sin træning vil i høj grad afhænge af, hvordan man træner. For mange mennesker vil den ugentlige motion bestå af løb. Det er en motionsform, der er blevet utrolig populær. Den er gratis og den er effektiv. Dog er der måde, hvorpå man kan gøre sine løbetur endnu mere effektive. Der findes selvfølgelig forskellige metoder såsom intervaltræning, der gør, at man får mere ud af sine løbetur, men man kan faktisk også planlægge sine løbeture efter hvilken tid på døgnet, som man løber på. Faktisk kan dette være effektiv i forhold til alle typer træning, og du kan læse mere her for at blive klogere på, hvad du skal træne, hvornår.

Mange vil også have problemer med at holde motivationen oppe i forhold til træning. De fleste vil i korte periode opleve en stor energi i forhold til træningen, og dette kan faktisk holde ved i flere måneder, men mange vil samtidig også opleve, at denne energi på et tidspunkt forsvinder. Derfor handler det altså om at finde en vedholden motivationsfaktor. Samtidig er det også en kæmpe fordel, hvis man kan gøre træning til en vane, så det bliver en fast del af hverdagen.